diumenge, 6 de desembre del 2009

Aprenentatge i TIC

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb l'ordinador:


La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor

En aquest cas fa referència a la següent pàgina web: http://clic.xtec.cat
En aquest web hi podem trobar activitats d’utilització diària que ens permeten trobar el resultat correcte a través del dia a dia, i posen a prova els nostres coneixements. Aquest programa ens proporciona diverses activitats per poder ampliar els nostres coneixements. En e nostra cas, l’activitat que vam fer sobre l’ utillatge químic amb el portal JClic, ens va donar la possibilitat de vam poder aprendre nous coneixements o refrescar els que ja teníem, d’aquesta manera no només ens posa a l’abast exercicis, sinó que també els tutoritza.


La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina

Aquest tipus d’activitat, ens ofereix, apart d'oferir noves possibilitats expressives, fomentar una actitud de reflexió i correcció actives, també ens ofereix la possibilitat d’esborrar, desfer, canviar les propietats dels objectes, el seu tamany, color, etc.En aquest cas fem referència a Microsoft Word, una aplicació que utilitzem contínuament tots els usuaris. Cal dir que és una eina molt útil i molt utilitzada per tots nosaltres.

La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne


Desenvolupar estratègies de resolució de problemes. L'alumne és qui té el control de la màquina, no pas a l’inrevés. A la classe hem decidit associar el WinLogo amb aquesta metàfora ja que és una forma molt creativa de que els alumnes a base d’intentar-ho, provar-ho i equivocar-se pugui arribar al resultat correcte. En aquest cas, la tortuga, que és el subjecte principal del programa, és la que s’encarrega de realitzar les ordres que nosaltres, mitjançant el llenguatge adequat , li donem.

La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador


Els simuladors són una evolució dels sistemes tutorials. Aquest tipues d’activitat ens permeten un tipues d’aprenentatge on l'usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous.En aquest cas nosaltres hem utilitzat el programa anomenat Crayon Physics, on les simulacions fomenten la reflexió i l'actuació, ja que fan pensar i raonar a l'alumne. Mitjançant un llapis de colors que tu mateix maneges, has de traçar línies perquè la pilota arribi al seu destí que està senyalat amb una estrella. D’aquesta manera aquest programa fomenta la concentració dels alumnes, a més de la creativitat i la reflexió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada