Índex:
1. Què és una Webquest?
Les WebQuest són activitats guiades que promouen la investigació del usuari. La informació de les WebQuest sol ser majorment extreta d'Internet.
2. Triar:
La Tardor
3. Descriure el projecte:
3.1 Introducció
En la introducció ens explica les característiques més rellevants i els trets que es distingeixen a la tardor.
3.2 Tasca
Primer de tot explica el que és un bosc, i després els explica què és el que faran. El que realitzaran és el següent:
Buscareu informació de la tardor a Catalunya, característiques del bosc mediterrani a la tardor, dels seus fruits, bolets, arbres, ocells i sobretot de dites tradicionals.
Veureu uns vídeos sobre la tardor, el bosc mediterrani i sobre la desforestació al bosc. Aquest us ajudaran a contestar les preguntes de les activitat.
Un cop fetes totes les activitats fareu un debat final sobre la conservació dels ecosistemes naturals que gravareu en vídeo i després farem una reflexió conjunta sobre el tema.
3.3 Procés
S’agrupen en grups de tres alumnes i han de contestat en un full un seguit de preguntes amb els coneixements previs de la tardor.
Per què alguns arbres canvien de color les seves fulles a la tardor?
Per què surten els bolets a la tardor?
Quin paper tenen els bolets al bosc?
Per què s’erosiona el bosc?
Com es diu un quadre de Claude Monet, pintat a la tardor?
A continuació fan un seguit d’activitats que són les següents:
Activitat 1
Activitat 2
Activitat 3
Activitat 4
3.4 Avaluació
Per valorar tot el que s’ha fet, es fa una rúbrica d’avaluació.
La manera de puntuar aquest treball serà la següent: Quan es lliurin els treballs (vídeo, guió, mapa mental) al docent i s’hagi fet la presentació del vídeo del debat, omplireu la següent graella d'avaluació en grup. Veureu que aquesta consta de cinc apartats.
Cadascuna d'elles es valorarà amb les següents puntuacions numèriques: Incomplet = 0 punts Just = 1 punt Bé = 1,5 punts Excel·lent = 2 punts
3.5 Conclusions
La professora explica quin ha estat el resultat d’aquestes activitats, i els explica que ha extret sobre aquesta WebQuest:
Heu après moltes coses sobre la tardor, el bosc mediterrani, els seus fruits, arbres, bolets, ocells, etc, segur que us recordareu d’ alguna de les dites treballades en el vídeo de la tardor.
Després del debat sabreu com podem conservar millor els nostres ecosistemes naturals per a una bona sostenibilitat al bosc mediterrani.
4. Valorar un exemple de Webquest
He escollit aquest tema de WebQuest ja que m’ha semblat molt interessant el tema que han treballat, i sobretot la manera de com s’ha desenvolupat.Amb l’explicació prèvia que se’ls dóna són capaços de realitzar activitats i enriquir-se de coneixements. Posen a prova els seus coneixements a través d’activitats, i un dels aspectes que més es treballa és el treball en grup. La capacitat de treballar amb altres companys, i d’autoavaluar-se a través de la rúbrica, tenint en compte els aspectes que valora la professora que no són tant de coneixements del tema, sinó de la manera en que s’ha fet el treball. És una manera diferent d’aprendre nous coneixements, d’una forma dinàmica i motivadora pels alumnes.
1. Què és una Webquest?
Les WebQuest són activitats guiades que promouen la investigació del usuari. La informació de les WebQuest sol ser majorment extreta d'Internet.
2. Triar:
La Tardor
3. Descriure el projecte:
3.1 Introducció
En la introducció ens explica les característiques més rellevants i els trets que es distingeixen a la tardor.
3.2 Tasca
Primer de tot explica el que és un bosc, i després els explica què és el que faran. El que realitzaran és el següent:
Buscareu informació de la tardor a Catalunya, característiques del bosc mediterrani a la tardor, dels seus fruits, bolets, arbres, ocells i sobretot de dites tradicionals.
Veureu uns vídeos sobre la tardor, el bosc mediterrani i sobre la desforestació al bosc. Aquest us ajudaran a contestar les preguntes de les activitat.
Un cop fetes totes les activitats fareu un debat final sobre la conservació dels ecosistemes naturals que gravareu en vídeo i després farem una reflexió conjunta sobre el tema.
3.3 Procés
S’agrupen en grups de tres alumnes i han de contestat en un full un seguit de preguntes amb els coneixements previs de la tardor.
Per què alguns arbres canvien de color les seves fulles a la tardor?
Per què surten els bolets a la tardor?
Quin paper tenen els bolets al bosc?
Per què s’erosiona el bosc?
Com es diu un quadre de Claude Monet, pintat a la tardor?
A continuació fan un seguit d’activitats que són les següents:
Activitat 1
Activitat 2
Activitat 3
Activitat 4
3.4 Avaluació
Per valorar tot el que s’ha fet, es fa una rúbrica d’avaluació.
La manera de puntuar aquest treball serà la següent: Quan es lliurin els treballs (vídeo, guió, mapa mental) al docent i s’hagi fet la presentació del vídeo del debat, omplireu la següent graella d'avaluació en grup. Veureu que aquesta consta de cinc apartats.
Cadascuna d'elles es valorarà amb les següents puntuacions numèriques: Incomplet = 0 punts Just = 1 punt Bé = 1,5 punts Excel·lent = 2 punts
3.5 Conclusions
La professora explica quin ha estat el resultat d’aquestes activitats, i els explica que ha extret sobre aquesta WebQuest:
Heu après moltes coses sobre la tardor, el bosc mediterrani, els seus fruits, arbres, bolets, ocells, etc, segur que us recordareu d’ alguna de les dites treballades en el vídeo de la tardor.
Després del debat sabreu com podem conservar millor els nostres ecosistemes naturals per a una bona sostenibilitat al bosc mediterrani.
4. Valorar un exemple de Webquest
He escollit aquest tema de WebQuest ja que m’ha semblat molt interessant el tema que han treballat, i sobretot la manera de com s’ha desenvolupat.Amb l’explicació prèvia que se’ls dóna són capaços de realitzar activitats i enriquir-se de coneixements. Posen a prova els seus coneixements a través d’activitats, i un dels aspectes que més es treballa és el treball en grup. La capacitat de treballar amb altres companys, i d’autoavaluar-se a través de la rúbrica, tenint en compte els aspectes que valora la professora que no són tant de coneixements del tema, sinó de la manera en que s’ha fet el treball. És una manera diferent d’aprendre nous coneixements, d’una forma dinàmica i motivadora pels alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada