dissabte, 12 de desembre del 2009

Escola Baloo



El dimarts dia 17 de Novembre, la Mar i jo, vam poder gaudir d’una visita a l’Escola Baloo, acompanyades d’un alumne de tercer que es diu Jordà.
Per començar, vam posar-nos amb contacte amb en Jordà a través del correu del Blink. Va contestar-nos ràpidament i va contestar-nos a tots els dubtes que teníem, vam quedar a la sortida del metro per anar junts cap a l’escola. De camí a l’escola va explicar-nos el que faríem durant el dia, el que feia ell allà, i com era físicament l’escola.
Vam arribar, i ens vam trobar amb l’escola plena d’obres, i quan vam arribar, va portar-nos al despatx i va presentar-nos a la directora, una dona molt agradable, i ens va explicar el funcionament de l’escola. Després va venir el cap d’estudis, i vam anar a demanar menú per quedar-nos a dinar a l’escola. És una escola pública d’una sola via, que té infantil i primària. Els serveis que disposa l’escola són els següents: el Menjador escolar, les activitats extraescolars, SAM/SAT (Serveis d’Acollida de Matins, i Serveis d’Acollida de Tardes), i el casal d’estiu i d’hivern.
El seu projecte educatiu es defineix com a obert ( a les noves demandes i necessitats que la societat genera), innovador i sobretot participatiu. La participació es duu a terme a partir de les famílies, el treball en equip dels mestres i monitors, i d’implicació de l’alumnat en el funcionament de l’escola a través dels càrrecs de classe, els càrrecs d’escola que té cada curs i l’existència de delegats de classe.
L’escola, dóna importància a uns aspectes, que els citaré a continuació:
1.- L’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura.
2.- Incorporar les noves tecnologies en el treball quotidià
3.- La participació en el projecte Agenda 21
4.- Integrar les sortides de les colònies en les seves programacions per aconseguir un ensenyament més vivencial i enriquidor.
5.- Introduir-los a d’idioma estranger (Anglès) des de P5.

Per començar com que en Jordà està estudiant magisteri en l’especialitat de música vam passar tot el matí fen classes de música, a nens de P3, una classe amb nens de primer, segon i tercer, després vam estar a la classe de música de quart.
Per la tarda vam estar amb els alumnes de quart fent català, on vam participar ajudant als alumnes amb el quadern de cal·ligrafia, i després vam anar a la classe de tercer on vam estar fent jocs matemàtics per grups.
A les classes de música vam estar més d’oients, en canvi a la tarda ens van deixar ser més participatius, i ajudar amb el que podíem als alumnes.
Vam aprendre de cada classe, de cada alumne i de cada professor, em va semblar una activitat molt profitosa, i l’escola en si, em va agradar moltíssim, tot i l’inconvenient de les obres.
Una anècdota que vam tenir la Mar i jo, i que ens va impactar molt, va ser en una classe de música amb els nens de quart, un nen, amb problemes molt seriosos, vam estar una hora i mitja amb ell. Era un nen que era molt distorcionador i que cridava molt l’atenció, tocava la flauta quan no l’havia de tocar, cridava, es reia constantment, contestava a la professora i era molt entremaliat. La professora, amb molta paciència, i els altres alumnes intentaven fer la seva classe intentant que el comportament d’aquest nen influís en mínim possible, per sort, i penso que gràcies això la classe va poder funcionar, la resta d’alumnes són conscients del comportament inadequat d’aquest nen i intenten dintre de les seves possibilitats, seguir la classe amb molta atenció i sense fer-li gaire cas perquè és el que ell busca.
Em va cridar molt l’atenció com actuava aquest nen, i per altra banda, l’actitud de la professora i la resta d’alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada